Filters
Filter resettenSpeciale filters
Onderwijssectoren
Online sinds
Functie soort
Functies
Type onderwijs
Gewenste opleiding
Beschikbaarheid
Dienstverband
Zij instroom
Provincie
Sectoren
Functie soort
Functies
Type onderwijs
Online sinds
6.561 onderwijsvacatures
Scholen in de spotlight
Bekijk alle scholenVacature omschrijving
We verzorgen periodeonderwijs (projectonderwijs waarin drie weken achter elkaar dagelijks een blokuur wordt gegeven) en vaklessen. Binnen de sectie wiskunde staat samen leren en ontwikkelen centraal en is daarmee een inspirerende sectie. Ben jij de docent wiskunde die hier enthousiast van wordt?
Werken als leraar op het Geert Groote College betekent kiezen voor:
- een visie op onderwijs en leren;
- je vak gebruiken om jonge mensen te ontwikkelen;
- vakdocent én pedagoog zijn;
- wekelijkse verdieping met collega’s in de pedagogische vergadering;
- periodeonderwijs: thematisch werken, passend bij de leeftijd van de leerling;
- een culturele omgeving: jaarfeesten, muziek, dans, drama en beeldende kunsten;
- een omgeving waarin je jezelf kunt zijn en je verder kunt ontwikkelen.
Functie-eisen
Wij zijn op zoek naar docenten met de volgende kwaliteiten:
- creativiteit in het vormgeven van de lessen;
- capaciteit om af te stemmen op de verschillen tussen leerlingen;
- affiniteit met het onderwijs op de vrijeschool of de wil zich daarmee te verbinden.
Arbeidsvoorwaarden
Sollicitatieprocedure
Wil jij je passie voor leerlingen, onderwijzen, vrijeschoolpedagogiek én het vak wiskunde bij ons komen combineren? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren op het Geert Groote College Amsterdam middels een motivatiebrief en CV. S.v.p.uitsluitend
via Meesterbaan solliciteren.
Voor meer informatie over de functie en de sfeer, ambities en samenwerking van de sectie wiskunde kan je contact opnemen met Arkady Donszelman (sectieleider) via: adonszelmann@ggca.nl
De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 20 mei.
Geert Groote College Amsterdam
Vrije scholen zijn geënt op het gedachtengoed van Rudolf Steiner. Hij formuleerde vanuit zijn visie op de mens, pedagogische en didactische aanwijzingen en spoorde leraren aan deze voor hun eigen situatie in te vullen en aan te passen.
Dat doen we in de vrije scholen nog steeds: we zoeken naar een goede combinatie van traditionele en eigentijdse elementen, die samen zorgen voor de ontplooiing van zowel onze leerlingen, als die van onze medewerkers.
Ons onderwijs is verdeeld in periodes en vaklessen. Een aantal vakken wordt alleen in periodes gegeven. Een periode kan je zien als een intensieve cursus, die drie werken lang, elke ochtend wordt aangeboden. De docent werkt in zo'n periode rond een thema, vaak zonder boek en speelt in op de vraag van de groep.
De vaklessen zijn meer zoals in het reguliere onderwijs. In de lestabel van onze school staan ook ambachtsvakken en er is veel aandacht voor creativiteit. Eén van onze uitgangspunten in ons onderwijs is dat we zorgen voor de ontwikkeling van het hele kind: met hoofd, hart en handen.
Meer informatie over ons onderwijs en achtergronden kan je vinden op onze website.